Treceți la conținutul principal

O hartă cu toalete aveți?

Photo by Andrew Neel on Unsplash
Postarea asta  este una de adâncă înțelegere pentru cei cu o vezică minusculă....ca mine!
Găsirea unei toalete s-a dovedit, mereu, o mare provocare, pentru fizic și psihic. Am reușit,  triumfătoare, să ajung mereu însă pe ultima sută de metri. Recent am trăit o astfel de experiență și mi-am amintit că, de fapt, am fost pusă în atâtea situații aproape penibile încât pot face un top:)))

De departe cred că cel mai aiurea moment a fost într-o deplasare într-un sat izolat, din Brăila. Era o iarnă cruntă, mii de oameni din țară rămăseseră izolați și primeau alimente cu ajutorul elicopterelor armatei. Mi-am dorit să particip (ca reporter de teren) la o astfel de acțiune. Colegii m-au avertizat că zborul cu un astfel de elicopter nu este tocmai plăcut. Cele două ore petrecute în frig până să decolăm și zborul cu zgâlțâieli și-au spus cuvântul, când am aterizat în satul respectiv eram terminată. Trebuia să fac material, să vorbesc cu oamenii, iar vezica mea stătea să explodeze. Elicopterul aterizase la marginea satului, toți oamenii veniseră să primească ajutoarele, habar nu aveam ce să fac. Am zis că se descurcă operatorul, filmează puțin și eu mă camuflez pe acolo prin zăpadă, avea vreo 50-60 de centrimetri înălțime. Ghinion, nu am prevăzut faptul că, ținând un microfon în mână, devin țintă/atracție pentru copii. Cum m-au văzut fugind prin zăpadă, au început să mă urmărească și să strige: ,,Doamna reporteeeeer, când ne vedem la televizor?". OMG, glumești???? Le-am strigat să mă lase, că vin imediat să vorbim, nimic! Scai după mine! M-am întors disperată și am început să alerg spre sat. O femeia m-a întrebat ce caut, i-am zis că vreau urgent la toaletă. ,,Vrei WC, hai cu mine!". M-am gândit că o avea casa prin apropiere, sunt obișnuită cu buda din grădină, e oki.....dar nu! M-a dus lângă cârciuma satului, mi-a arătat o gaură în pământ,  împrejmuită parțial de o tablă și mi-a zis că asta e! Fără ușă, nimic! ,,Lasă că te păzesc eu", a zis femeia. Bun, disperarea învinge tot! Chiar și faptul că femeia, în loc să mă păzească cu spatele, a stat cu fața spre mine, dornică de conversație: ,,Și, ia zi, noi când ne vedem la televizor?".

De altfel, la filmări mi-a fost cel mai greu, stai pe teren cu orele și nu mereu găsești locuri decente sau oameni amabili care să te ajute. Un ajutor neașteptat am primit de la o femeie care locuia undeva în drumul Taberei. În blocul în care stătea izbucnise un incendiu, așa că se țineau toate geamurile deschise, să iasă mirosul de fum. Noi încercam să vorbim cu vecinii dar se făcuse un frig teribil. Femeia asta era singura amabilă, dornică să ne vorbească, doar că nu știa nimic de incendiu! E, când a întrebat dacă avem nevoie de ceva, mi-am luat inima în dinți și am rugat-o să mă lase la toaletă. Și m-a dus în casa ei, era atât de încântată că a putut fi de folos! Iar eu recunoscătoare de așa generozitate. Tot la o filmare am avut noroc cu o tânără amabilă dintr-o farmacie. Sau cu o alta de la un magazin de cartier. Știți, locurile alea unde, de regulă, au toalete dar îți spun zâmbind că nu sunt pentru clienți. Apropo de asta, am pățit-o recent pe DN 7, în apropiere de Pitești. Mai aveam 5 minute până la o toaletă și, ghinion, din cauza unui accident așteptarea s-a întins la vreo 30 de minute fără speranță de rezolvare. La disperare, am coborât din mașină și am zis că găsesc eu ceva. Am găsit două magazine unde degeaba am implorat, că sunt și eu prinsă în coloana, din cauza unui accident, și am vezica mică - nu am găsit înțelegere. Am mers aproape un kilometru până la un restaurant pentru tiriști, acolo am găsit amabilitate și curățenie.

Cel mai nasol este să fii la volan și să te lase vezica. Nu știu cum sunt alții, mie mi se face rău, mă iau durerilede rinichi și simt că leșin dacă nu ajung la o toaletă. Iar dacă ești în trafic, îți vine să lași mașina pe avarii și să te duci naibii în tufe.  Mai greu când bântui după un loc de parcare, ești în zona ministerelor și tu nu mai vezi de atâta presiune! Nu ai unde să abandonezi mașina și în spatele tău sunt mereu alte mașjni. În ultimul moment am zărit un restaurant pe dreapta și am tras repede în fața lui. Alarmat, paznicul m-a gonit, că veneau mașinile cu marfa. I-am spus răspicat că dacă nu îmi arată o toaletă o să mor. M-a dus imediat la cea pe care o avea el în custodie (curat și aici, Doamne ajută!), așa am scăpat și de data asta. Cum vă spuneam, nu mereu am dat de oameni amabili sau locuri decente. dar unele chiar nu le pot povesti, atât de penibile sunt.

Am pățit-o și peste hotare, când încercam să ajungem cu autocarul din Limasol în Nicosia. Drum de două ore și ceva, degeaba era autocarul super dacă eu călătoream cu vezica minusculă. Nu am reușit să ne înțelegem cu șoferul, unde să ne lase și ce urgență avem, abia am coborât la intrare în capitala Ciprului. Eram devastată, cum am coborât am început să fug bezmetică în toate părțile, până am dat de o benzinărie! Aleluia!

E greu să mergi în condițiile astea! Mereu trebuie să mă asigur că sunt toalete în zona în care ajung.  Altfel mă văd nevoită să evit. Așa cum a fost când s-a măritat Elena Băsescu și șefii voiau filmare din barcă, de pe lacul Snagov. Le-am spus că o facem, dar între directuri eu trebuie să mă întorc pe pământ, că stau prost cu vezica! Au realizat că ar fi fost costisitor, cât combustibil s-ar fi dus. Au ales un băiat, care a rezistat toată ziua în barcă, pe lac :))))


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Michael Jackson - (I) Remember the time...

Îmi amintesc că aveam 10 ani, eram în clasa a III-a sau a IV-a şi eram foarte îndrăgostită de Michael..... Cred că am făcut o pasiune numai uitându-mă la promovarea concertului care urma să aibă loc în România. M-a fascinat aşa de mult, încât am reuşit să-i scriu numele corect - degeaba făceam engleză, nu reuşeam să scriu un nume străin doar auzindu-l, de obicei scriam cum pronunţam. Dar cu Michael a fost altă poveste. Offf....de câte ori am mâzgălit de atunci MICHAEL JACKSON.... cu inimioare, la sfârşitul caietelor de mate sau de română!!! Aşa pitică cum eram, am început să colecţionez, normal, poze din "Ecran Magazin" - un fel de Bravo pe acele vremuri, să port pe ascuns insigne cu Michael - că ai mei nu erau de acord. Într-o zi, am văzut în vitrina unei librării o revistă, a cărei copertă era, practic, un mic poster cu Michael. Oooo, am înnebunit, voiam şi eu. Dar cum să fac??? Ai mei erau foarte reticenţi pe atunci vizavi de tot ce produce plăcere copilului :d, aşa că am

Marea din vecini II - Balcic

Dimineaţa am băgat un duş de înviorare şi am plecat să schimbăm nişte bani. V-am spus, nu aveam deloc valută la noi, numai lei - not good, aveam deja 2 leva datorie la non-stop! Apoi ne-am strâns bagajele, am părăsit hotelul şi am plecat spre castel .De la hotel până acolo făceam 20 de minute, cred, dar noi am poposit pe un dig să ne uităm la mare, la meduze şi să păpăm sandvişuri. Castelul Reginei Maria Eu am mai fost la Balcic în urmă cu trei-patru ani. Dar atunci era altă conjunctură, plus că vremea era nasoală, nu-mi mai aduc aminte mare lucru. Acum am luat aminte la toate. Castelul Reginei Maria arată frumos pe afară. Din păcate, nu există o singură cameră care să redea fidel aspectul de odinioară. Sunt fotografii şi obiecte expuse în 3 încăperi, asta e tot. Fază de blonzi: era şi o încăpere cu suveniruri, printre care şi tablouri pictate pe pânză, o minunăţie. Şi tot admirându-le, am zis să ne şi luăm unul, căci preţurile variau - ne-am decis să-l luăm

Dincolo de granițe

  De ceva vreme lucrez la granițele personale. Acele bariere imaginare pe care să le pun pentru a-mi fi mie bine. Nu este ușor: față de cine să le țin ridicate? ori față de ce? când le cobor? cum comunic că sunt ridicate? ce spune asta despre mine? cum voi fi percepută? ce am de pierdut? dar de câștigat? ce învăț eu din asta? Nu mereu am analizat lucrurile astfel. Chiar dacă am simțit că nu îmi fac bine anumite atitudini, gesturi, vorbe, situații, am ținut barierele jos. Nu am comunicat că nu mă simt bine. Când nu am mai putut, m-am retras. Dar nu am rezolvat nimic, căci am ajuns iar în situații similare. Până când... 🔅...am conștientizat că spațiul meu personal, atât fizic cât și emoțional, este cel mai important. Și nu există niciun motiv în lumea asta pentru a permite cuiva, indiferent cine este, să ,,intre cu bocancii" în spațiul meu personal. Expresia nu îmi aparține, dar este des folosită pentru a transmite cât de puternică poate fi o asemenea intruziune. Și rezonez cu ea.