Treceți la conținutul principal

Îndrăznește să crezi: poți râde în fiecare zi!

Mă uit la ea, mă cercetează mereu cu ochi mari și întrebători. Sigur mă așteaptă o listă mare cu ,,de ce-uri", dar deocamdată este un fel de Donald Duck, și când gângurește, și când mănâncă!

De câte ori mă privește simt că port o mare responsabilitate: să o ocrotesc și să-i ofer echilibru. Așa că îi zâmbesc. La orice oră, în orice moment.  Zâmbetul este puterea mea secretă, iar ea se simte ocrotită și ehilibrată. Văd tot în ochii ei umbriți de gene lungi (mă tot întreb de unde le are!) că e bine când zâmbesc, îmi întoarce și ea un zâmbet larg cu dinți de lapte, îi văd pe toți șapte!

Înainte să se nască Vic nu știam nimic despre bebeluși. Dar nimic! De câte ori am văzut un bebe fie dormea, fie era treaz, roșu ca un rac și plângea de mama focului (acum sunt aproape sigură că din cauza căldurii, există tendința de a înfofoli un nou-născut de parcă l-ai duce la Polul Nord, dar pe atunci nu știam de ce plânge). Invariabil, era înfășat, în casă era saună iar adulții se agitau în jurul lui încrâncenați de parcă erau chirurgi și urmau să intre în sală pentru un caz nemaivăzut.

Noroc că am prietene care au născut și s-au documentat înaintea mea și mi-au deschis ochii către secretele bebelușiei. Și am început și eu să citesc, să înțeleg mai bine lumea lor. O lume fascinantă, plină de zâmbete.

Cine are urechi, să asculte! Cine are ochi, să vadă! Bebelușii au o capacitate incredibilă de a învăța, de a înțelege, de a-și exprima fericirea sau nemulțumirea. După primele trei luni de acomodare și bâjbâială prin lumea lor, am început să ascult, să înțeleg, să văd. De atunci, Vic nu a mai avut secrete pentru mine! Fiecare seară pe care o închei adormind copilul relaxat îmi aduce zâmbetul pe chip, știu că mi-am făcut bine treaba. Totul mi se pare firesc. Cum la fel mi se pare nefiresc atunci când citesc opiniile unor mame (și sunt multe) care consideră (în ciuda tuturor cercetărilor și studiilor făcute în ultimii ani) că bebelușii sunt manipulatori și că nu vor altceva decât să-ți acapareze viața. Nu o să uit afirmația unei mame ferm convinsă că bebelușul ei nu face diferența între ea și vecina, de exemplu, că îl poate lăsa cu oricine în casă și că până la un an oricum nu înțelege nimic, doar doarme, mănâncă și umple pampersul. Trist, femeia asta pierde un an de zâmbete din viață. Primul an din viața copilului ei! Deși bine ancorată în lumea antreprenoriatului, această mamă nu a avut ochi să citească, să vadă, nici urechi să asculte!

Nu zic de cărți, dar dacă mamele ar folosi măcar internetul ca să se documenteze, ar  fi bine! Bine de tot! Dar când lectura se rezumă la pliantele supermarketurilor și la serialele turcești, de unde să afli că studiile și cercetările demonstrează că primii doi ani din viața copilului sunt cei mai importanți? Și că aici intervine rolul nostru, să le arătăm lumea, să îi echilibrăm, să-i ocrotim? Și că nu este deloc în regulă să-i forețzi să mănânce, să-i lași să plângă în pătuț sau în cameră, să te dai cu cremă de pantofi sau ardei iute pe sâni ca să nu mai sugă, să-i pui pe nu știu ce perne, în nu știu ce dispozitive, să îi lași la televizor, să le dai dulciuri, să-i grăbești să stea în fund, în picioare, la oliță...

Conectarea se face prin cântec, dans, cuvânt. implicit, prin zâmbet, căci nu poți face nimic dacă nu zâmbești. Nu atunci când ai un bebeluș în față! Cred că un copil este propria ta oglindă. Dacă nu-ți place ce vezi, atunci uită-te la tine, înseamnă că undeva ai greșit. Oglinda doar reflectă. Așa și copiii. Dacă Vic râde mult este pentru că îi zâmbesc la fiecare contact. Dacă începe să se bâțâie când îi place o melodie sau să lălăie este pentru că eu fac karaoke și dansez în fața ei. Dacă face ca Donald Duck nervos înseamnă că tocmai m-a auzit vorbind certându-mă la telefon.

Din fericire, Vic zâmbște 80% din timp. Îmi place ce văd în oglindă, mi-am propus să zâmbesc toata viața!

Mai multe articole despre conectare, zâmbete și dragoste am scris pe fashionmoms.ro!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Michael Jackson - (I) Remember the time...

Îmi amintesc că aveam 10 ani, eram în clasa a III-a sau a IV-a şi eram foarte îndrăgostită de Michael..... Cred că am făcut o pasiune numai uitându-mă la promovarea concertului care urma să aibă loc în România. M-a fascinat aşa de mult, încât am reuşit să-i scriu numele corect - degeaba făceam engleză, nu reuşeam să scriu un nume străin doar auzindu-l, de obicei scriam cum pronunţam. Dar cu Michael a fost altă poveste. Offf....de câte ori am mâzgălit de atunci MICHAEL JACKSON.... cu inimioare, la sfârşitul caietelor de mate sau de română!!! Aşa pitică cum eram, am început să colecţionez, normal, poze din "Ecran Magazin" - un fel de Bravo pe acele vremuri, să port pe ascuns insigne cu Michael - că ai mei nu erau de acord. Într-o zi, am văzut în vitrina unei librării o revistă, a cărei copertă era, practic, un mic poster cu Michael. Oooo, am înnebunit, voiam şi eu. Dar cum să fac??? Ai mei erau foarte reticenţi pe atunci vizavi de tot ce produce plăcere copilului :d, aşa că am

Marea din vecini II - Balcic

Dimineaţa am băgat un duş de înviorare şi am plecat să schimbăm nişte bani. V-am spus, nu aveam deloc valută la noi, numai lei - not good, aveam deja 2 leva datorie la non-stop! Apoi ne-am strâns bagajele, am părăsit hotelul şi am plecat spre castel .De la hotel până acolo făceam 20 de minute, cred, dar noi am poposit pe un dig să ne uităm la mare, la meduze şi să păpăm sandvişuri. Castelul Reginei Maria Eu am mai fost la Balcic în urmă cu trei-patru ani. Dar atunci era altă conjunctură, plus că vremea era nasoală, nu-mi mai aduc aminte mare lucru. Acum am luat aminte la toate. Castelul Reginei Maria arată frumos pe afară. Din păcate, nu există o singură cameră care să redea fidel aspectul de odinioară. Sunt fotografii şi obiecte expuse în 3 încăperi, asta e tot. Fază de blonzi: era şi o încăpere cu suveniruri, printre care şi tablouri pictate pe pânză, o minunăţie. Şi tot admirându-le, am zis să ne şi luăm unul, căci preţurile variau - ne-am decis să-l luăm

Dincolo de granițe

  De ceva vreme lucrez la granițele personale. Acele bariere imaginare pe care să le pun pentru a-mi fi mie bine. Nu este ușor: față de cine să le țin ridicate? ori față de ce? când le cobor? cum comunic că sunt ridicate? ce spune asta despre mine? cum voi fi percepută? ce am de pierdut? dar de câștigat? ce învăț eu din asta? Nu mereu am analizat lucrurile astfel. Chiar dacă am simțit că nu îmi fac bine anumite atitudini, gesturi, vorbe, situații, am ținut barierele jos. Nu am comunicat că nu mă simt bine. Când nu am mai putut, m-am retras. Dar nu am rezolvat nimic, căci am ajuns iar în situații similare. Până când... 🔅...am conștientizat că spațiul meu personal, atât fizic cât și emoțional, este cel mai important. Și nu există niciun motiv în lumea asta pentru a permite cuiva, indiferent cine este, să ,,intre cu bocancii" în spațiul meu personal. Expresia nu îmi aparține, dar este des folosită pentru a transmite cât de puternică poate fi o asemenea intruziune. Și rezonez cu ea.