Treceți la conținutul principal

Exces de autoritate

Pe 6 aprilie 2009, Tribunalul Bucureşti a judecat recursul lui Gigi Becali împotriva deciziei Judecătoriei Sectorului 1, care i-a dat mandat de arestare pentru 29 de zile.

Evenimentul a adunat, laolaltă, toată presa din Bucureşti, toţi "susţinătorii" lui Becali din Pipera şi toţi jandarmii, atât cât s-a putut.

Spaţiul din faţa tribunalului devenise neîncăpător, la fel şi sala de judecată. Şi s-au strâns rudele bodyguarzilor lui Gigi, fanii lui Gigi, curioşii care voiau să-l vadă pe Gigi în carne şi oase....şi presa... şi jandarmii, presăraţi pe alocuri, pentru buna desfăşurare a şedinţei de judecată.

Tot pentru buna desfăşurare a procesului, presa a avut accesul restricţionat, schema fiind ziarul/televiziunea/agenţia şi omul. Cu toate acestea, aerul în sală era insuportabil, mirosurile individuale se amestecaseră, iar acul aruncat, cum se zice, nu avea unde să cadă.

Mulţi au rămas pe dinafară, eu de asemenea. Am încercat, fără succes, să intru, pentru a o mai ajuta pe colega mea exilată într-un colţ, fără succes. Aşa că am ţinut legătura cu ea prin mesaje. La un moment dat, mi-a transmis că are nevoie de apă şi calciu. Credeţi că am intrat după aceea? Nici vorbă, m-am milogit de jandarmi să i le dea.....a acceptat unul dintre ei, doar pentru că ma cunoştea, ceilalţi ma priveau ca pe infractor.

Şi am mai patrulat pe holurile tribunalului pentru încă 2 ore... În cele din urmă, colega mea a cedat şi m-a rugat să-i iau locul. A ieşit din sală, am anunţat jandarmii că s-a eliberat un loc, pe care îl voi ocupa eu şi am intrat în saună. În fine, în sala de judecată, tot aia era.....dar o saună împuţită rău!

Ocup un loc în picioare, dau telefonul pe silent, pregătesc agenda şi încep să scriu. Mă sună şefă'mea. Simt vibraţiile, văd că e ea, şi, din reflex, răspund....în şoaptă, bineînţeles. "Da". Ea îmi spune nu ştiu ce şi mă trezesc, deodata, apucată strâns de umărul dreapt...înşfăcată, mai bine zis. Mă uit şi văd un jandarm blond, fioros, care se zburleşte la mine: "Ieşi afară...ieşi acum" şi mă împinge. Eu dau să scap din strânsoarea lui, mă zbat, nimic. Apuc să-i spun şefei că am o problemă, când ăsta mă îmbrânceşte din nou. "Stai măh, lasă-mă", îi spun, puţin speriată de reacţia lui violentă. Ăsta...nimic. Continuă să mă ţină strâns şi să mă împingă. "Închide telefonuuul, ieşi afarăăăăă" repetă obsesiv, în timp ce eu mă chinui să mă uit pe unde merg, gata să mă împiedic printre picioarele colegilor de breaslă, aşezaţi pe o bancă, în drumul spre ieşire. Mă doare umărul, dar nu-l pot convinge pe nebun să-mi dea drumul. Îi spun că n-am făcut nimic, că sunt de la presă. "Ieşi afarăăăăă", e răspunsul lui.

Ajung, în sfârşit, la uşă. Idiotul continuă să mă împingă, să se asigure că mă trece pragul, probabil. Un coleg îl întreabă ce s-a întâmplat, blondul îi spune că am filmat cu telefonul mobil. Să înnebunesc!...Da, am filmat la greu cu un Nokia 1110! (pentru neştiutori, cea mai avansată funcţie a telefonului este...radio, cred)

Ajunsă în afara sălii, mă apucă plânsul....de nervi. Colega pe care o înlocuisem vine repede la mine, îi povestesc ce s-a întâmplat şi mă retrag să-mi ling rănile, departe de ochii curioşilor. După 5 minute, fata mă sună şi-mi spune că a discutat cu şeful jandarmilor, care vrea să vorbească cu mine.

Mă întorc şi dau ochii cu şeful, care-l avea alături pe idiot, identificat după descrierea făcută colegei mele. Eu, însă, aproape că nu l-am mai recunoscut. Blondul transfigurat de furie şi potenţat de atâta autoritate era calm, spăşit şi mă privea de parcă nu m-ar fi văzut niciodată.

Îi povestesc şefului ce s-a întâmplat, accetuând partea cu îmbrâncitul, pentru care puteam să-i fac reclamaţie. Blondul neagă, accetuând partea cu insistenţa mea de a intra în sală şi cu faptul că am vorbit la telefonul.

Eu: "Nu am vorbit, doar am răspuns."
Şeful: "Ştiaţi că nu aveţi voie să vorbiţi la telefon?"
Eu: "Normal că da, dar nu am vorbit, am răspuns, în şoaptă. Putea să-mi atragă atenţia, nu trebuia să ma împingă în halul ăla, că ieşeam oricum"
Jandarmul blond: "Dar nu am împins-o, i-am spus să iasă afară".

Şi tot aşa am ţinut-o, până când jandarmul blond a început să se agite din nou. Văzând că mieluşelul inocent este pe cale să-şi dea iar în petec, şeful l-a dat deoparte şi i-a spus să "dispară". Apoi m-a luat pe cale diplomatică, că îşi cere scuze, că şi eu am greşit bla bla bla.

Am vrut să-i fac reclamaţie, dar am renunţat. Nici acum nu ştiu de ce. Excesul ăla de autoritate poate depăşi noi limite, într-o zi.


Am mai avut şi alte incidente, care dovedesc că jandarmii nu gândesc prea mult înainte să acţioneze.

Unul dintre incidente...cu un jandarm de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie! Judecătorii de la această instanţă s-au gândit să facă o conferinţă de presă, în care să-şi spună offf-urile. Am ajuns mai devreme, m-am instalat cu laptop, reportofon....cele trebuincioase, aşadar. În timp au mai apărut reportofoane, camerele de filmat...eu cu laptopul. Şi vine un jandarm, cu care mă cunoşteam, de altfel (de la un incident de acum 2 ani!).


"Închide laptopul!", îmi spune.
"Poftim? Păi de ce?"
"Păi n-ai voie!"
"Nu zău!" Am crezut că glumeşte. Mi-am dat seama că vorbeşte serios când s-a apropiat de laptopul meu.
"Pe bune, închide-l, nu ai voie"
"Ai înnebunit????? E conferinţă de presă!!!! Normal că am voie"
"Nu, nu ai voie cu laptopul"
"Omule, e conferinţă, putem să înregistrăm şi să filmăm....iar eu scriu direct pe laptop"
"Pai e voie cu camerele de filmat, dar nu cu laptopul"

(cum???????????? what???????? ce???????????)

Aproape în pragul unei crize, l-am chemat pe purtătorul de cuvânt care, abţinându-se să nu râdă, i-a explicat că totul este în regulă şi că am voie să folosesc laptopul la conferinţa de presă.

PS: Auzi, şefu'?....cum rămâne cu protecţia muncii? Nu de alta, dar nenea de la etajul 4 mi-a spus că, în meseria mea, nu există riscuri, deoarece doar mă plimb pe stradă şi fac interviuri. Nici nu sunt asigurată pentru astfel de incidente. Hmmm

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Michael Jackson - (I) Remember the time...

Îmi amintesc că aveam 10 ani, eram în clasa a III-a sau a IV-a şi eram foarte îndrăgostită de Michael..... Cred că am făcut o pasiune numai uitându-mă la promovarea concertului care urma să aibă loc în România. M-a fascinat aşa de mult, încât am reuşit să-i scriu numele corect - degeaba făceam engleză, nu reuşeam să scriu un nume străin doar auzindu-l, de obicei scriam cum pronunţam. Dar cu Michael a fost altă poveste. Offf....de câte ori am mâzgălit de atunci MICHAEL JACKSON.... cu inimioare, la sfârşitul caietelor de mate sau de română!!! Aşa pitică cum eram, am început să colecţionez, normal, poze din "Ecran Magazin" - un fel de Bravo pe acele vremuri, să port pe ascuns insigne cu Michael - că ai mei nu erau de acord. Într-o zi, am văzut în vitrina unei librării o revistă, a cărei copertă era, practic, un mic poster cu Michael. Oooo, am înnebunit, voiam şi eu. Dar cum să fac??? Ai mei erau foarte reticenţi pe atunci vizavi de tot ce produce plăcere copilului :d, aşa că am

Marea din vecini II - Balcic

Dimineaţa am băgat un duş de înviorare şi am plecat să schimbăm nişte bani. V-am spus, nu aveam deloc valută la noi, numai lei - not good, aveam deja 2 leva datorie la non-stop! Apoi ne-am strâns bagajele, am părăsit hotelul şi am plecat spre castel .De la hotel până acolo făceam 20 de minute, cred, dar noi am poposit pe un dig să ne uităm la mare, la meduze şi să păpăm sandvişuri. Castelul Reginei Maria Eu am mai fost la Balcic în urmă cu trei-patru ani. Dar atunci era altă conjunctură, plus că vremea era nasoală, nu-mi mai aduc aminte mare lucru. Acum am luat aminte la toate. Castelul Reginei Maria arată frumos pe afară. Din păcate, nu există o singură cameră care să redea fidel aspectul de odinioară. Sunt fotografii şi obiecte expuse în 3 încăperi, asta e tot. Fază de blonzi: era şi o încăpere cu suveniruri, printre care şi tablouri pictate pe pânză, o minunăţie. Şi tot admirându-le, am zis să ne şi luăm unul, căci preţurile variau - ne-am decis să-l luăm

Dincolo de granițe

  De ceva vreme lucrez la granițele personale. Acele bariere imaginare pe care să le pun pentru a-mi fi mie bine. Nu este ușor: față de cine să le țin ridicate? ori față de ce? când le cobor? cum comunic că sunt ridicate? ce spune asta despre mine? cum voi fi percepută? ce am de pierdut? dar de câștigat? ce învăț eu din asta? Nu mereu am analizat lucrurile astfel. Chiar dacă am simțit că nu îmi fac bine anumite atitudini, gesturi, vorbe, situații, am ținut barierele jos. Nu am comunicat că nu mă simt bine. Când nu am mai putut, m-am retras. Dar nu am rezolvat nimic, căci am ajuns iar în situații similare. Până când... 🔅...am conștientizat că spațiul meu personal, atât fizic cât și emoțional, este cel mai important. Și nu există niciun motiv în lumea asta pentru a permite cuiva, indiferent cine este, să ,,intre cu bocancii" în spațiul meu personal. Expresia nu îmi aparține, dar este des folosită pentru a transmite cât de puternică poate fi o asemenea intruziune. Și rezonez cu ea.