Treceți la conținutul principal

Marea din vecini I

 
Abia aşteptam să am timp să vă povestesc despre aventura din Bulgaria - unde am ajuns din întâmplare săptămâna trecută. Mă rog, nu chiar din întâmplare. Aproape de un an ţineam în mine dorinţa de ajunge la o fermă de scoici, după ce am văzut pe fb nişte poze senzaţionale. Ca niciodată, nu am făcut trasee peste trasee, nici nu ne-am interesat de cazare, nu am schimbat bani...am plecat complet nepregătiţi, dar nerăbdători şi entuziasmaţi!

Vama Veche
Ştiam doar că trebuie să ieşim pe la Vama Veche. Destinaţii? Balcic, Dalboka şi Kaliakra. Pe la 3 am plecat din Bucureşti. La intrare pe Autostrada Soarelui, îmi sare în ochi plăcuţa cu rovinieta. "Noi avem rovinietă?" Verificăm, expirase de o lună. Fuck! Intrăm în primul peco, luăm rovinietă, ne liniştim, eram în legalitate.

Am ajuns în Vama Veche: linişte, lume puţină, soare de amiază...am oprit puţin, am mancat sandvişuri pregătite cu grijă de acasă (simţul economiei cultivat de mică: cât poţi, mai mănânci şi din traistă!), am făcut pozeeee. Eu m-am bălăcit puţin până la glezne, doar era primul 
canapele pe plaja din Vama Veche
contact cu marea pe anul ăsta.

Am ajuns la graniţa cu Bulgaria.  Trecem doar cu buletinul, dar iar semnul cu rovinieta! La insistenţele mele, care sunt moartă dacă mă pui să comit o ilegalitate, am cumpărat iar rovinietă, dar de Bulgaria! - 25 de lei pe 7 zile, parcă. Şi...direcţia spre Balcic...prin nişte gropi......ce de gropi, dar câte gropi, 80% din drum a fost de slalom! Şi am mers şi cu băgare de seamă, că ăia sunt foarte stricţi cu limitele de viteză, care în localitate scad şi la 40 km/h. Căzuse întunericul, multe semne erau inscripţionate numai în alfabetul lor dubios, ştiam că drumul spre Balcic se face undeva la stânga şi noi dădeam numai de din astea de dreapta....Când ne pierdusem orice speranţă şi credeam că nu vom mai ajunge, am găsit Balcicul! Normal, noi am reuşit întâi să intrăm în oraş, care arată deplorabil. Noroc cu nişte indicatoare spre
liniste in Vama Veche
      castel  şi grădină, aşa am ajuns şi noi în staţiune.

      Pe principiul "lasă că e staţiune şi găsim noi ceva de cazare", am lăsat maşina pe acolo pe undeva şi am luat-o la picior să căutăm un hotel. Era 10 seara. Misiunea nu a fost tocmai uşoară. Am neglijat faptul că nu este sezon, că puţine locuri sunt deschise şi că, în ciuda acestui fapt, locul abundă în turişti. După ce am făcut un mic sondaj, ne-am decis la un hotel fără pretenţii, aproape de plajă - până la urmă, voiam doar să dormim şi să facem un duş. Cazarea? 40 de leva sau 100 de lei. Din fericire, proprietarul rupea ceva engleză, cu tanti de la non-stop de unde ne-am luat Kamenitza (marca lor de bere) am comunicat prin sunete şi gesturi, ca-n epoca de piatră! Ne-am abandonat bagajele şi ne-am dus să ne plimbăm pe faleză - am ajuns, fără să vrem, până la castelul Reginei Maria, pe care ne propusesem să-l vedem a doua zi. După o oră de plimbare, ne-am întors la hotel, am băgat o berică, un joc de cărţi şi am căzut rupţi de somn - ne-am fi uitat şi la televizor, dar singurele chestii româneşti erau reclamele de pe Diva International!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Michael Jackson - (I) Remember the time...

Îmi amintesc că aveam 10 ani, eram în clasa a III-a sau a IV-a şi eram foarte îndrăgostită de Michael..... Cred că am făcut o pasiune numai uitându-mă la promovarea concertului care urma să aibă loc în România. M-a fascinat aşa de mult, încât am reuşit să-i scriu numele corect - degeaba făceam engleză, nu reuşeam să scriu un nume străin doar auzindu-l, de obicei scriam cum pronunţam. Dar cu Michael a fost altă poveste. Offf....de câte ori am mâzgălit de atunci MICHAEL JACKSON.... cu inimioare, la sfârşitul caietelor de mate sau de română!!! Aşa pitică cum eram, am început să colecţionez, normal, poze din "Ecran Magazin" - un fel de Bravo pe acele vremuri, să port pe ascuns insigne cu Michael - că ai mei nu erau de acord. Într-o zi, am văzut în vitrina unei librării o revistă, a cărei copertă era, practic, un mic poster cu Michael. Oooo, am înnebunit, voiam şi eu. Dar cum să fac??? Ai mei erau foarte reticenţi pe atunci vizavi de tot ce produce plăcere copilului :d, aşa că am

Marea din vecini II - Balcic

Dimineaţa am băgat un duş de înviorare şi am plecat să schimbăm nişte bani. V-am spus, nu aveam deloc valută la noi, numai lei - not good, aveam deja 2 leva datorie la non-stop! Apoi ne-am strâns bagajele, am părăsit hotelul şi am plecat spre castel .De la hotel până acolo făceam 20 de minute, cred, dar noi am poposit pe un dig să ne uităm la mare, la meduze şi să păpăm sandvişuri. Castelul Reginei Maria Eu am mai fost la Balcic în urmă cu trei-patru ani. Dar atunci era altă conjunctură, plus că vremea era nasoală, nu-mi mai aduc aminte mare lucru. Acum am luat aminte la toate. Castelul Reginei Maria arată frumos pe afară. Din păcate, nu există o singură cameră care să redea fidel aspectul de odinioară. Sunt fotografii şi obiecte expuse în 3 încăperi, asta e tot. Fază de blonzi: era şi o încăpere cu suveniruri, printre care şi tablouri pictate pe pânză, o minunăţie. Şi tot admirându-le, am zis să ne şi luăm unul, căci preţurile variau - ne-am decis să-l luăm

Dincolo de granițe

  De ceva vreme lucrez la granițele personale. Acele bariere imaginare pe care să le pun pentru a-mi fi mie bine. Nu este ușor: față de cine să le țin ridicate? ori față de ce? când le cobor? cum comunic că sunt ridicate? ce spune asta despre mine? cum voi fi percepută? ce am de pierdut? dar de câștigat? ce învăț eu din asta? Nu mereu am analizat lucrurile astfel. Chiar dacă am simțit că nu îmi fac bine anumite atitudini, gesturi, vorbe, situații, am ținut barierele jos. Nu am comunicat că nu mă simt bine. Când nu am mai putut, m-am retras. Dar nu am rezolvat nimic, căci am ajuns iar în situații similare. Până când... 🔅...am conștientizat că spațiul meu personal, atât fizic cât și emoțional, este cel mai important. Și nu există niciun motiv în lumea asta pentru a permite cuiva, indiferent cine este, să ,,intre cu bocancii" în spațiul meu personal. Expresia nu îmi aparține, dar este des folosită pentru a transmite cât de puternică poate fi o asemenea intruziune. Și rezonez cu ea.